6 maj - Skenet kan bedra

Dagen gick så otroligt fort! Kom till skolan runt 8 då jag direkt fick reda på att jag skulle skriva prov och jag.. jag som inte ens var förberedd. Jag hade inte ens pluggat, ingen hade sagt något. Inte ens min egna lärare!
Ibland blir jag så jävla pissed of på den där skolan. Lärare påstår att det har nämnt och klart och tydligt berättat vilka provdagar vi har etc. Sen om inte alla elever är närvarande just vid den stunden läraren berättar provdatum, det skiter de fullständigt i. Jag menar, hur mycket kan lärare förvänta sig av elever egentligen(?) Shit.

Juste, det visade sig vara ett prov i samhällskunskap som faktiskt gick gallant! Det var om demokrati och diktatur, det kändes jättebra även fast jag var så oförberedd men pennan bara flöd på.
Efter det gick vi runt i skolan och tog de lugnt bara, sen var det dags för lunch. Jag och Michellini blev joinade av Kaban och någon tjej jag inte minns namnet på, förlåt!

Sedan satt vi bara och tog de lugnt, okej inte hela tiden. Jag stukade typ foten när jag och Kaban föll, mer än så säger jag inte haha! Så Michellini satt och masserade min stackars fosing. Fick även skönaste huvudmasagen av Frida som resulterade till att jag somna i hennes knä, så skönt var det! Sen hade vi bara matte och då gjorde vi nationella provet del 2 som också gick gallant! Efter skolan rullade jag till SATS för ett träningspass med Rawandihno.

Efter träning blev jag upplockad i Rotebro av min morfar + kusinerna, vi åkte hem till mormor och morfar, åt sen somnade jag. Asså idag har jag varit helt trött och hängig, what's the matter with me 2day?!
Mamma kom och hämtade oss lite senare och nu sitter jag här. Jag ska hoppa in i duschen nu och sen måste jag checka nån näz outfit till imorgon. Ciao


puss puss

Om det är någonting bra och klyschigt som jag har lärt mig så är det att man ska uppskatta och vara tacksam över det man har. Barn och vuxna runt om i världen svälter ihjäl och allt för många klagar över skolmaten. "Att den inte går och äta, att det är äckligt" hit och dit. En 10-årig pojke eller flicka från Kenya skulle göra vad fasen som helst för att få i sig en bit mat. Det är så fruktansvärt sorgligt att det är sant och realistiskt..

Jag är tacksam för att ..

Jag har en mamma som står ut med så mycket "om & men"
MIna vänner alltid ställer upp för mig när jag som mest behöver dem
Jag har personer i min närhet som bryr sig även om jag inte tror/ser det
Min familj, vänner och jag mår bra
Jag har allt jag behöver och lite till

Fundera ut några saker du med, som du är tacksam över i livet!
Tagen och Inspiererad av: Blondinbella


Postat av: Michellini

lääääääääääääääää ;)

Datum:2009-05-06 Tid: 22:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0