14 maj -

Hade bara en lektion idag och de var engelska, då gjorde jag nationella provet (muntligt) med Frida. Den första delen handlade om att vi skulle hitta några saker som irriterar oss när någon redovisar, exempelvis ett arbete eller bara berättar om någonting. (T ex. om de drar igenom allt för fort/långsamt, om publiken lyssnar ordentligt, om talaren vet vad hon/han snackar om etc.) Del två, bestod av en mindmap fylld med olika intressen/andra rubriker, vi skulle välja fyra stycken så vi valde att diskutera om: Flick/pojkvänner, känslor, musik och skolan. Det gick hyffsat bra iaf, som tur var!

Innan min första & sista lektion så satt jag och Michelle och gjorde klart vårt arbete om nordiska & grekiska gudar, gud så bra de blev. Asså jag kom vid 8-8.30 tiden och min engelska började inte förräns vid 12, snacka om early.. whatever, vi åt iaf lunch tillsammans däremellan och umgicks med resten av folket.

Efter skolan åkte jag och mamma på ett möte i Sollentuna som tog ungefär 1 timme, senare åkte vi till mormor och morfar för att hämta upp Gabriella och sen åka och handla. Vi åt nyss middag, mamma åt mat som mormor skickade med och jag åt pasta med parmaskinka & pesto, yummie! Nu sitter jag och kollar på, Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show! Hahahaha, den är bara för rolig. Sen ska jag sätta mig och göra klart mitt svenska arbete. Ska fortsätta kolla nu, puss!
Jag skulle även vilja veta vilka de är som spanar in min blogg, besökar antalet har stigit nåt otroligt! Berätta om er, vilka är ni och har ni också bloggar? :)


Bjuder på den här låten som har fastnat i mitt huvud. Flo rida - Lips like sugah


Postat av: Catrin

här är en av dom haha :)

Datum:2009-05-15 Tid: 19:56:16
URL: http://casia.blogg.se/
Postat av: juanita

haha, sötnos! :)

Datum:2009-05-16 Tid: 00:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0