16 mars - new beginning, new life

Skoldagen gick fort, väldigt fort för engångsskull. De var rätt chill idag faktiskt, första lektionen hade vi historia. Fast jag försov mig en kvart typ, men vi satt och kollade på nån film om Hitler och hur han kom till makten, andra lektionen hade vi svenska och då gick vi igenom (min grupp som består av mig, Frida, Melissa och Christoffer) novellen som vi ska spela upp som en pjäs. De var bara ett få tal grupper som redovisade idag men vi var inte en av dem som tur var för vi hade inte övat på replikerna tillräckligt mycket. Sen hade vi bara idrott, de gick grymt bra! Har börjat satsa på de ämnet nu faktiskt, även fast många tycker till och påpekar att "det är onödigt".. Varför då? De är väl lika viktigt som alla andra  ämnen, okej bortsett från kärnämnena som är A och O liksom.

Efter lunchen hade vi bara språkval i 2 timmar sen slut för skoldagen. Då åkte jag och Michelle my bell raka vägen till Märsta centrum och tog in på Brödboden och köpte varsin sallad, mums. Man kan ju inte gå och träna på tom mage heller(!) Efter de gick vi och tränade på SATS. Fick ta de lite lugnt idag eftersom det var min första dag. Instruktörerna la upp ett kanonbra schema till mig som jag ska följa regelbundet i ca. 2 månader. Testade på allt möjligt idag för att bekanta mig lite med de olika maskinerna som finns att välja på. Michelle's bror Tony kom och hämtade oss sen efter 1 & ½ timme ungefär, snällt av honom. Kom hem, åt lite middag och hoppa in i varma sköna duschen. Just nu sitter jag och kikar igenom mitt nya träningsschema samtidigt som jag städar lite.

Imorgon efter skolan har jag och ännu en gång Michelle my bel bokat tid till spinning (1 h) kl: 18.00, det ska bli skönt att komma igång med träningen och att ändra hela sin livsstil överhuvudtaget. Glöm de förflutna och tänk framåt. Se varje dag som ett äventyr och en chans att upptäcka något nytt.



Postat av: Michellini

min tony :D

aww jag är stolt över dig!

Datum:2009-03-17 Tid: 13:43:00
Postat av: lucy

:D§

läs min blogg

aamerikanen.blogg.se

Datum:2009-03-17 Tid: 20:43:01
URL: http://aamerikanen.blogg.se/
Postat av: lucy

:D§

läs min blogg

aamerikanen.blogg.se

Datum:2009-03-17 Tid: 20:43:16
URL: http://aamerikanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0